ביל קלינטון בעצרת לזכרו של רבין: "בואו נסיים את שהתחלנו"

חיים הלר | צילומסך 1 Comment on ביל קלינטון בעצרת לזכרו של רבין: "בואו נסיים את שהתחלנו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות אלפים משתתפים בשעה זו בעצרת לציון 20 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ובהם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, הנשיא רובי ריבלין ומנהיגי ציבור נוספים.

בדבריו בעצרת הזיכרון בכיכר רבין אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין: "לפני 20 שנה עמד כאן הרוצח הארור וכיוון את כוונת האקדח ליצחק רבין. יצחק נפל במערכה – כולנו היינו על הכוונת. מדינת ישראל. הדמוקרטיה הישראלית. החברה הישראלית. התקווה הישראלית. אנחנו מתייצבים כאן היום, יחד, מול הכוונת של אותו הרוצח; מול השנאה והמשטמה של שוליים קיצוניים ואלימים- כדי לומר: לא תוכלו לנו. מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית; מדינת ישראל של מגילת העצמאות לא תיפול קורבן על מזבח האלימות וההפחדה שלכם. לעולם לא. ולמשתיקים, ולמאיימים, למניפי האגרופים הקפוצים, ליוצרי תמונות האס-אס למאיימים על חברי וחברות כנסת, שופטים ושופטות, למאיימים על שרים וראשי ממשלות, אני רוצה לומר היום: 'אנחנו לא מפחדים- מכם'", אמר כאשר הוא ניצב מאחורי זכוכית משוריינת.

בהמשך הוסיף ריבלין "הדמוקרטיה הישראלית איתנה מספיק, אנחנו חזקים ואמיצים מספיק כדי לפתוח לרווחה את שערי הישראליות; כדי שכל קבוצה בתוכנו תיקח חלק שווה בעיצוב דמותה ועתידה של מדינת ישראל. אנחנו כאן היום, כי יש לנו חלום. כי לצד הוויכוח על הדרך, לצד התקוות והזהויות השונות שלנו, יש לנו גם חלום משותף. יש לנו תקווה ישראלית משותפת".

רבבות בכנס לזכרו של רבין. צילומסך

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון אמר במהלך נאומו: "כשרבין חתם על הסכמי השלום במדשאות הבית הלבן ב-1993 הוא אמר שהיהודים והפלסטינים נועדנו לחיות יחד באותה הארץ. רבין אמר שהוא אינו רוצה לראות לעולם מצב שבו ישראל תגיע לצומת שבו תצטרך לבחור אם תהיה מדינה יהודית או מדינה דמוקרטית".

הוא הוסיף ואמר "מורשת רבין היא ברורה ולא ניתנת לערעור. הוא סיכן את חייו כדי להגן על ישראל. הוא שירת את ישראל ונתן את חייו כדי שאתם תוכלו לחיות בשלום. אתם צריכים לכתוב את הפרק האחרון של חייו של רבין. מספיק לדבר. בואו נסיים את מה שהתחלנו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בעברית בואו נסיים לרצוח את היהודים שנותרו במדינה